Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:12:25+01:00
CH4 + O22 = CO2 + 2H2O
2CH4 + 3O2 = 2CO + 4H2O
CH4 + O2 = C + 2H2O
sa trzy mozliwe drogi utleniania
spalanie calkowite
pólspalanie
i spalanie niezupelene
Jezeli chodzi jaki typ spalania jest niebezpieczny. no cóz nie wdawajac sie w mechanizmy spalania i calego naukowego podejscia tylko uniwersalnego i logicznego podejscia odpowiedz brzmi kazda z tych reakcji jest niebezpieczna poniewaz gazy w mieszaninie z paliwem/utleniaczem jakim jest tlen oczywisci w odpowiednich stezeniach tworza mieszaniny wybuchowe, i tutaj moga zajsc wszystkie 3 reakcje. sam wybuch jest dosc niebezpieczny
2010-03-07T22:13:53+01:00
Alkany ulegają spalaniu:
-całkowitemu
-półspalaniu
-niecałkowitemu

Spalanie niecałkowite jest najbardziej niebezpieczne !