Proszę o szybkie i dobre odpowiedzi ;)
WYBIORE NAJ ;)

1.oblicz :

a) -12 2/3 : 3 1/6
b) 4 1/6 : (-1 2/3)
c) -6,3 :(-2,1)
D) 0:(-172,3)
e) -6,8 :(-1,7)
f) -9,2 : (-0.05 )
g) -4,03 :5
h) 6,72 : (-0,6 )

*-RAZY
2. oblicz jak najprościej :
a) (-4,2) * 6,8 + (-4,2) * 3,2
B) (-5,6 ) * 8,4 +(-5,6) *1,6
c) 7,2 *(-1,2 ) -(-1,2) * 3,1

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:13:46+01:00
1.
a) -12 2/3 : 3 1/6= -38/3 :19/6=4
b) 4 1/6 : (-1 2/3)= 25/6 : (-5/3)= -5/2= -2,5
c) -6,3 :(-2,1)= 3
D) 0:(-172,3)=0
e) -6,8 :(-1,7)=4
f) -9,2 : (-0.05 )=184
g) -4,03 :5=-0,806
h) 6,72 : (-0,6 )= -11,2
2.
a) (-4,2) * 6,8 + (-4,2) * 3,2= -20,16-13,44= -33,6
B) (-5,6 ) * 8,4 +(-5,6) *1,6=-47,04-8,96= -56
c) 7,2 *(-1,2 ) -(-1,2) * 3,1 = -6+3,72=2,28
2010-03-07T22:16:51+01:00
1.
a) -12 ⅔: 3 ¹/₆ = - ³⁸/₃ : ¹⁹/₆ = - ³⁸/₃ * ⁶/₁₉ = -4
b) 4 ¹/₆ : (-1 ⅔) = ²⁵/₆ : (-⁵/₃) = ²⁵/₆ * (-³/₅) = -⁵/₂ = -2½
c) -6,3 :(-2,1) = 3
D) 0:(-172,3) = 0
e) -6,8 :(-1,7) = 4
f) -9,2 : (-0.05 ) = 184
g) -4,03 :5 = -0,806
h) 6,72 : (-0,6 ) = -11,2

2.
a) (-4,2) * 6,8 + (-4,2) * 3,2 = (-4,2) * (6,8+3,2) = (-4,2) * 10 = -42
B) (-5,6 ) * 8,4 +(-5,6) *1,6 = (-5,6) * (8,4+1,6) = (-5,6) * 10 = -56
c) 7,2 *(-1,2 ) -(-1,2) * 3,1 = (-1,2) * (7,2 - 3,1) = (-1,2) * 4,1 = -4,92
2010-03-07T22:21:24+01:00
A) -12 2/3 : 3 1/6 = -38/3 * 6/19 = -4
b) 4 1/6 : (-1 2/3) = - 2,5
c) -6,3 :(-2,1) = 3
D) 0:(-172,3) = 0
e) -6,8 :(-1,7) = 4
f) -9,2 : (-0.05 ) = 184
g) -4,03 :5 = - 0,806
h) 6,72 : (-0,6 ) = -11,2

*-RAZY
2. oblicz jak najprościej :
a) (-4,2) * 6,8 + (-4,2) * 3,2 = (-4,2)*(6,8+3,2) = (-42)
B) (-5,6 ) * 8,4 +(-5,6) *1,6 = (-5,6)*(8,4+1,6) = (-56)
c) 7,2 *(-1,2 ) -(-1,2) * 3,1= (-1,2)*(7,2-3,1)= (-4,92)