Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:17:20+01:00
Reakcji odpowiednich metali i kwasów
a) mrówczan sodu HCOONa
2HCOOH + 2Na = 2HCOONa + H2
b) azotan magnezu Mg(NO3)2
Mg + 2HNO3 = Mg(NO3)2 + H2
mozna równiez i tak
MgO + 2HNO3 = Mg(NO3)2 + H2O
Mg(OH)2 + 2HNO3 = Mg(NO3)2 +2 H2O
Na2O + 2HCOOH = 2HCOONa + H2O
NaOH + HCOOH = HCOONa + H2O
2010-03-07T22:22:03+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2HCOOH + 2Na--->2HCOONa + H2

2HNO3 + Mg--->Mg(NO3)2 + H2