Odpowiedzi

2010-03-07T22:18:38+01:00
Ostrzegawcze znaki drogowe maja kształt trójkątów równobocznych.Produkowane są w rozmiarze średnim-bok ma długość 900mm,oraz w rozmiarze mini-o boku 600mm.O ile wyższy jest znak w rozmiarze średnim od trójkąta mini???

w rozmiarze średnim
a=900mm=0,9 m

h=a√3/4
h=0,9√3/4
h=9/40 √3 m

w rozmiarze mini
a= 600mm.=0,6m

h=0,6√3 /4
h=6/40 √3

różnica: 9/40 √3 m - 6/40 √3=3/40 √3 m
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:20:57+01:00
Wysokość trójkąta równobocznego opisuje wzór h=(a√3)/2
gdzie a to długość boku. W trójkącie średnim h=(900√3mm)/2=450√3mm
a wtrójkącie małym h=(600√3mm)2=300√3mm
tak więc trójkąt średni jest wyższy od małego o 450√3mm-300√3mm=150√3mm≈260mm
5 5 5