Rozwiąż równanie:

a) -3x=2x-10
e) 2(x+1)= x
g) -(4+x)= 2(3-x)
h) 3(y+6) - y = 2(y+9)



zadanie kolejne.

rozwiąż równania :

a) 0,1 x+0,2 = -0,3
b) 0,25x + 0,4 = 0,35
c) 1 - 0,2x = -0,3x
d) 0,01x - 1 = 0,1x - 0,1


Proszę o poprawne rozwiązania.. dam naj. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T23:07:09+01:00
Rozwiąż równanie:

a) -3x=2x-10
-3x - 2x = -10
-5x = -10
x = -10//:-5
x = 2

e) 2(x+1)= x
2x + 2 = x
2x - x = -2
x = -2

g) -(4+x)= 2(3-x)
-4 - x = 6 - 2x
-x + 2x = 6 + 4
x = 10

h) 3(y+6) - y = 2(y+9)
3y + 18 - y = 2y + 18
3y - y - 2y = -18 + 18
0 = 0

zadanie kolejne.

rozwiąż równania :

a) 0,1 x+0,2 = -0,3
0,1x = -0,3 - 0,2
0,1x = -0,5//: 0,1
x = -5

b) 0,25x + 0,4 = 0,35
0,25x = 0,35 - 0,4
0,25x = -0,05//:0,25
x = -0,2

c) 1 - 0,2x = -0,3x
-0,2x + 0,3x = -1
0,1x = -1//:0,1
x = 10

d) 0,01x - 1 = 0,1x - 0,1
0,01x - 0,1 = 1 - 0,1
-0,09x = 0,09//: -0,09
x = -1
13 4 13
2010-03-07T23:11:21+01:00
A)-3x=2x-10/-2x
-5x=-10/:(-5)
x=2
e)2(x+1)=x
2x+2=x/-2x
2=-x/:(-1)
x=-2
g)-(4+x)=2(3-x)
-4-x=6-2x
-4-6=x-2x
-10=-x/*(-1)
x=10
h)3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18
2y+18=2y+18
2y-2y=-18+18
0=O równanie nieoznaczone
8 2 8