Odpowiedzi

2010-03-07T23:15:00+01:00
jeżeli olej rozlejemy na wodzie woda stanie się cięsza
bo olej jest cieczą bardzo ciężką i do tej samej ilości wody ale z olejem trzeba użyci więcej siły ni do wody bez oleju
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T23:19:09+01:00
Olej jest cieczą, która jest ciężka, i która będzie pływała na powierzchni wody. Oddziaływanie pomiędzy cząsteczkami wody jest znacznie silniejsze nawet od oddziaływania cząsteczek woda-olej. Dlatego wejście cząsteczki oleju pomiędzy wzajemnie silnie przyciągane cząsteczki wody musiałoby zostać odkupione dużą porcją energii. Z tej przyczyny znaczna większość cząsteczek oleju pozostanie na powierzchni, mimo iż chciałyby zostać otoczone ze wszystkich stron przez cząsteczki wody.Gdy go rozlejemy na wodzie, ona stanie się cięższa, i trzeba użyć większej siły by spowodować fale na powierzchni morza.