Odpowiedzi

2010-03-07T23:12:18+01:00
9:(2+5) = 9:7= 9/7

9/7 *2 = 18/7 = 2 całe 4/7 cm

9/7 *5 = 45/7 = 6 całych 3/7 cm

|----------|---------------------------|
2010-03-07T23:12:48+01:00
Stosunek 2:5 oznacza że trzeba odcinek podzielić na 7 części
każda część ma zatem długość 9/7cm
ODCINKI KTÓRE OTRZYMAMY to (9/7)*2 i (9/7)*5 Odcinki mają długości 18/7cm= 2całe i 4/7cm oraz 45/7cm =6 całych i 3/7cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T23:35:19+01:00
Rozwiązanie przedstawione jest na rysunku.
Rysujemy kąt,Na początkowym ramieniu odkładamy kolejno dwa
odcinki: AB o długości 2 jednostki oraz BC o długości 5 jednostek.
Na drugim ramieniu kata odkładamy odcinek AC¹ o długości 9
jednostek.
Łączymy prostą punkty C oraz C¹.
Przez punkt B kreślimy prostą k równoległą do prostej CC¹ czyli l.
Punkt B¹ podzieli odcinek AC¹ na odcinki AB¹ oraz B¹C¹ takie, że
AB¹ / B¹C¹ = AB / BC = 2 / 5.
4 5 4