Odpowiedzi

2010-03-07T23:40:14+01:00
Rozwiąż równanie x³-4x²-3x+12=0

x²(x-4)-3(x-4)=0
(x²-3)(x-4)=0
x²-3=0 lub x-4=0
x=√3 lub x=-√3 lub x=4
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T23:42:47+01:00
Rozwiąż równanie x³-4x²-3x+12=0
x³-4x²-3x+12=0
x²(x-4) -3(x -4) = 0
(x -4)( x² -3) = 0
stosuje wzór skróconego mnożenia x² - y² = ( x -y) ( x +y)
(x -4)( x-√3)(x +√3) = 0
x -4 = 0 lub x -√3 = 0 lub x + √3 = 0
x = 4 lub x = √3 lub x = - √3
1 1 1