Odpowiedzi

2009-10-22T11:33:40+02:00
A więc na początek przyjmujesz że boki mają długość 3x oraz 8x, a więc wartość obwodu to jest 3x+3x+8x+8x=22x , wiesz że obwód to 66cm a więc 66cm:22x więc x=3, wiemy już że boki mają długości 2x=9cm oraz 8x=24cm. aby wyznaczyć kąty należy znaleźć wartość wysokości równoległoboku. Pole równoległoboku to jest P=8x(dłuższy bok)*h(wysokość) a więc 108=24*h z czego h=4,5
tworząc trójkąt prostokątny po lewej możemy wyznaczyć sinus alfa który równa się h/3x(krótszy bok) a wię sinus równa się 1/2 a wiemy że taką wartość przyjmuje dla 30 stopni, jak że suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni i znamy już 30=alfa wiemy gdzie jest kąt prosty(90st) to pozostały 3 kąt musi wynosić 60 stopni, po drugiej stronie analogicznie

pozdrawiam i życzę powodzenia
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T11:37:04+02:00
Ob=2a+2b
Ob=66

2a+2b=66
a-Ibok
b_IIbok

a+b=33
3a=8b

8/3b+b=33
a=8/3b

b=33*3/11=9
a=8/3*9=24

P=absinα

108=9*24sinα
sinα=108/216
sinα=0,5
α=30°

β+α=180°
β=180°-30°=150°
1 4 1