Odpowiedzi

2010-03-08T08:54:40+01:00
X - prawdziwki
1\2x -kozaki
20 podgrzybki
razem - 35 grzybów

x + 1\2x + 20 = 35
1,5x = 15
x = 10

odp: babcia znalazła 10 prawdziwków, 5 kozaków
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T08:55:52+01:00
Prawdziwki- x
kozaki- x/2
podgrzybki- 20
x+x/2+20=35 /*2
2x+x+40=70
3x=70-40
3x=30//3
x=10
wieć prawdziwków było 10 a kozaków 10/2=5

licze na naj ;]
27 4 27
2010-03-08T09:20:22+01:00
X-ilość prawdziwków
½x-ilość kozaków
20-ilość podgrzybków

x+½x+20=35
1½x=35-20
1½x=15/:1½
x=10-prawdziwki

½x=½*10=5-kozaki
odp.zebrała 10 prawdziwków i 5 kozaków
12 4 12