1)Oblicz pole trójkąta równoramiennego, którego ramię b=12 cm, jest nachylone do podstawy pod kątem α=30(stopni).

2) W trapezie równoramiennym o obwodzie 20 cm dłuższa podstawa jest o 3 cm dłuższa od ramienia, a krótsza podstawa jest o 3 cm krótsza od ramienia. Oblicz pole trapezu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T12:15:45+02:00
Zad.1 ramię =12cm z zalezności kąta 30⁰ połowa podstawy jest wysokoscia trójkąta równobocznego o boku=12cm wysokosc twojego trójkata = połowie ramienia-to tez z tej zaleznosci wiec h=a√3/2 h=12√3/2 h=6√3 cm i to jest połowa podstawy trójkata czyli cała podstawa =12√3 pole trójkata-½a×h p=½×12√3 ×6 p=36√3cm² zad.2 ramię oznacz a górną podstawę a-3 a dolną a+3 teraz wiesz ze 2a+a-3+a+3=20 czyli 4a=20cm czyli a=5cm skoro jest to trapez równoramienny to dolna podstawa jest podzielona na 3 czesci: 2cm i 2 razy po 3cm wiez z pitagorasa oblicz h trapezu h²+3²=5² czyli 4=4cm pole trapezu=½ [a+b ]×h=½ [2+8 ]×4=20cm ²
2009-10-22T12:23:06+02:00
Sin<a> = x/12
sin<30>=x/12
1/2=x/12
x=6
x-wysokosc

a"+b"=c"
a"+6"=12"
a"+36=144
a"=108
a=6V3

czyli 1/2ah= 1/2*6V3*6
Pole= 18V3cm"

V- pierwiastek