Zapisz w formie cząsteczkowej,jonowej skróconej jonowej równania reakcji
a) cynk+kwas siarkowy 6
b)siarczan 6 sodu+ azotan V baru
c)wodorotlenek wapnia+ kwas azotowy V
d)chlorek żelaza 3+ wodorotlenek sodu


proszę o konkretne rozwiązania :)))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T10:39:22+01:00
2010-03-08T11:07:44+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
Zn + H₂SO₄ ---->ZnSO₄ + H₂
Zn + 2H⁺ + SO₄²⁻ ---->Zn²⁺ + SO₄²⁻ + H₂
Zn + 2H⁺ ---->Zn²⁺ + H₂

b)
Na₂SO₄ + Ba(NO₃)₂ ---->2NaNO₃ + BaSO₄
2Na⁺ + SO₄²⁻ + Ba²⁺ + 2NO₃⁻ ---->2 Na⁺ + 2NO₃⁻ + BaSO₄
Ba ²⁺ + SO₄²⁻ ---->BaSO₄

c)
Ca(OH)₂ + 2HNO₃ ---->Ca(NO₃)₂ + 2H₂O
Ca²⁺ + 2OH⁻ + 2H⁺ + 2NO₃⁻ ---->Ca²⁺ + 2NO₃⁻ + 2H₂O
2H⁺ + 2OH⁻ ----->2H₂O

d)
FeCl₃ + 3NaOH ---->Fe(OH)₃ + 3NaCl
Fe³⁺ + 3Cl⁻ + 3Na⁺ + 3OH⁻ ---->Fe(OH)₃ + 3Na⁺ + 3Cl⁻
Fe³⁺ + 3OH⁻ ----->Fe(OH)₃