1) Jaką energię potencjalną ciężkości ma"baba" kafara do wbijania pali,jeżeli jej masa wynosi 400 kg a wysokośc na ,którą została podniesiona to 15 m?

2)Ile wynosi średnia wartośc siły uderzenia młotka w gwóżdż,jeśli wykonana praca miala wartośc 100J, a gwóżdż został wbity na głębokośc 5 cm?

3)Energia kinetyczna ciała o masie 0,5 kg w momencie wyrzutu ciała pionowo do góry wynosi 60J.Na jaką wysokośc doleci to ciało?

4) Ciało o masie 10 kg spada z wysokości 20 m.Jaka jest wartośc energii kinetycznej tego ciała, gdy znajduje się ono na wysokości 5m nad powierzchnią Ziemi?Opór powietrza zaniedbujemy.

3

Odpowiedzi

2010-03-08T11:01:04+01:00
1. mgh = 400 * 10 * 15 = 60000 J

2. F = W/s
5cm = 0,05m
F = 100/0,05 = 2000 N

3.
mv²/2 + mgh = mv₀²/2

v = 0

0 + mgh = Ek₁
0,5*10h = 60
5h = 60
h = 12 m

4. Ciało o masie 10 kg spada z wysokości 20 m.Jaka jest wartośc energii kinetycznej tego ciała, gdy znajduje się ono na wysokości 5m nad powierzchnią Ziemi?Opór powietrza zaniedbujemy.

mgh = mgh₁+ mv²/2
10*10*20 = 10*10*5 + Ek
2000 = 500 + Ek
Ek = 1500 J
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T11:01:55+01:00
Witaj
1/
dane: m=400kg, h=15m, g=10m/s2=10N/kg
szukane: Ep
Ep = mgh = 400kg*10m/s2*15m = 60 000 kgm2/s2 = 60 kJ
Odp.: Ep "baby" wynosi 60 kJ.

2/
dane: W=100J, s=5cm=0,05m
szukane: F
W = F *s
F = W/s = 100J /0,05m = 2000 N = 2 kN
Odp.: Średnia wartość uderzenia młotka wynosi 2 kN.

3/
dane: Ek=60J, m=0,5kg, g=10m/s2=10N/kg
szukane: hmax
Ek zostaje zamienione na Epmax
Ek = mghmax
hmax = Ek/mg = 60J /0,5kg*10m/s2 = 12m
Odp.: Ciało doleci do wysokości 12m.

4/
dane: m=10kg, g=10m/s2, H=20m, h=5m,
szukane: Ek na wys. h
Ek = mgH - mgh = mg/H - h/ = 10kg*10m/s2*15m = 1500kgm2/s2 = 1500 J
Ek = 1,5 kJ
Odp.: Ek ciała na wys. 5m nad ziemią wynosi 1,5 kJ.

...............................pozdrawiam







3 5 3
2010-03-08T11:16:08+01:00
1) Jaką energię potencjalną ciężkości ma"baba" kafara do wbijania pali,jeżeli jej masa wynosi 400 kg a wysokośc na ,którą została podniesiona to 15 m?

m=400kg
h=15m
Ep=mgh gdzie g=10m/s²

Ep=400kg*10m/s²*15m
Ep=60 000kg*m²/s²
Ep=60 000J
Ep=60kJ

2)Ile wynosi średnia wartośc siły uderzenia młotka w gwóżdż,jeśli wykonana praca miala wartośc 100J, a gwóżdż został wbity na głębokośc 5 cm?

W=100J
s=5cm=0,05 m
F=?

W=F*s
F=W/s
F=100J/0,05m=2000N=2kN

3)Energia kinetyczna ciała o masie 0,5 kg w momencie wyrzutu ciała pionowo do góry wynosi 60J.Na jaką wysokośc doleci to ciało?

m=0,5kg
Ek=60J
h=?
g=10m/s²

Ek=Ep=mgh
h=Ek/mg
h=60J/(0,5kg*10m/s²)
h=60J/(5kg*m/s²)
h=12 m

4) Ciało o masie 10 kg spada z wysokości 20 m.Jaka jest wartośc energii kinetycznej tego ciała, gdy znajduje się ono na wysokości 5m nad powierzchnią Ziemi?Opór powietrza zaniedbujemy.

m=10 kg
h1=20 m
h2=5 m

Ek=?

Ep1=Ep2+Ek
Ek=Ep1-Ep2
Ek=mgh1-mgh2
Ek=mg(h1-h2)

Ek=10 kg*10 m/s²*(20m-5m)
Ek=100 kg* m/s²*(15m)
Ek=1500 kg* m²/s²*
Ek=1 500J
Ek=1,5kJ
2 5 2