Odkręcony kran w ciągu 1 sekundy napełnia średnio 1 szklankę wody o pojemności 0,2 litra. Kran odkręcono na 5 minut.
a) Ile butelek półtoralitrowych można napełnić tą wodą ?
b) Jakie wymiary, wyrażone w decymetrach, może mieć zbiornik w ksztalcie prostopadłościanu , do którego zmieściłaby się ta woda, jeżeli wiadomo , że wymiary zbiornika są liczbami naturalnymi ?

Proszę o odpowiedzi z obliczeniami .
Punkt b nie jest obowiązkowy, więc jak ktoś nie umie b) to niech nie robi ;]

2

Odpowiedzi

2010-03-08T11:07:53+01:00
A)5min.= 300s
1s = 0.2l
300s=x l
xl= (300s * 0.2l) : 1s = 60l
60l : 0.5l = 30 butelek
Odp.Można napełnić 30 butelek półlitrowych.
b)
60l = 60dm³
Vp=Pp*H
Vp= (5dm*3dm)*4dm = 60dm³

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T11:16:13+01:00
1s ---> 0,2 l
1 min = 60 s
5 min = 300 s

300 × 0,2 = 60
60 ÷ 1,5 = 40

Odp: Można napełnić 40 butelek półtoralitrowych.
2 3 2