Odpowiedzi

2010-03-08T11:10:10+01:00
Objętość ostrosłupa prawidłowego trójkątnego o wysokości H=4 cm jest równe 3√3 cm3.
Oblicz pole powierzchni bocznej tego ostrosłupa !

Objętość ostrosłupa prawidłowego trójkątnego o wysokości H=4 cm jest równe 3√3 cm3.
Oblicz pole powierzchni bocznej tego ostrosłupa !

V= Pp*H
3√3 =Pp*4
Pp= 3/4 √3
Pp= √3 *1/4 a*a
3/4 √3 =√3 *1/4 a*a / *4
3√3=√3a*a / √3
3= a*a
a= √3
Sorry, źle to zrobilam , obliczylam to dla granistoslupa. poczekaj, zrobie jeszcze raz
Pb= 3aH
Pb= 3 * √3 * 4 = 12√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T11:18:44+01:00
W zalaczniku alfa nie istotne
DANE
h=4 cm
V=3√3 cm3.

OBL
Sb

V=1/3Pp*h
3√3=1/3*Pp*4
3√3=4/3*Pp
Pp=1/4a²√3
3√3=4/3*1/4a²√3
a²=9→a=3
r=1/6a√3=1/2√3
w²=r²+h²
w²=3/4+9
w=√9,75=3,12
Pb=3*1/2a*w=3/2*3*√9,75=14,05cm²

Pozdrawiam

Hans


1 5 1
2010-03-08T11:27:34+01:00
V=Pp*h

3√3=Pp*4

Pp=3/4 √3

Pole podstawy=a√3/2

3/4√3=a√3/2

a=6/4=1,5
a-dlugosc krawedzi podstawy
h-wysokosc sciany bocznej

h=16

Pb=3*16*1,5/2=12
Odp. powierzchnia boczna wynosi 12