Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T11:43:28+01:00
2010-03-08T12:33:40+01:00
1-kanka mięśniowa gładka-budowa kształt wrzecionowaty,brak prążkowania jedno jądro położone centralnie,pracuje niezależnie od naszej woli,zdolna do mało intensywnego lecz długotrwałego wysiłku ,współtworzy ściany narządów wewnętrznych(tętnic,żył,jajowodów,moczowodów,pęcherza moczowego,przełyku,jelit)Dzięki niej narządy mogą zmieniać swoją średnicę,umożliwia przesuwanie pokarmu(przewód pokarmowy)
2-tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana-szkieletowa-budowa(włókna cylindryczne,ułożone równolegle,mają prążkowanie,wielojądrowe(tzw.komórczak)jądra położone przy błonie podstawnej .pracują zgodnie z naszą wolą,zdolne do intensywnego wysiłku lecz krótkotrwałego,szybko się męczą,funkcje-poruszanie
3--tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana serca-budowa-komórki widlasto się rozgałęziają ,wyraźne prążkowanie,jedno lub dwa jądra położone centralnie,rozgałęziające się włókna powodują siateczkowatą strukturę mięśnia dzięki czemu jego skórcz jest równomierny na całej powierzchni i nie powoduje zmęczenia,serce pracuje niezależnie z naszą wolą-dzięki tej tkance serce może zmieniać swoją objętość podczas skurczu.