Odpowiedzi

2010-03-08T12:24:44+01:00
300*0,3=90g
x- masa dodanego srebra
90+x/300+x=0,4
90+x=120+0,4x
x=50
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T12:39:47+01:00
Witaj
dane: m=300g, c1=30%=0,3, c2=40%=0,4,
szukane: dm
ze stopami jak z roztworami
300g 30% stopu Ag zawiera 300g*30%/100% = 90g Ag
po dołożeniu x g Ag jego masa będzie 90g + x
masa stopu wyniesie 300g + x i po zastosowaniu wzoru na nowe stęż.% mamy

40% = masa Ag*100%/masa stopu = [90+x]*100%/[300+x] |:40%
1 = 2,5*[90+x]/[300+x] |*[300+x]
300+x = 225+2,5x
1,5x = 75g
x = 50g Ag
Odp.: Należy dodać 50g Ag.

........................pozdrawiam
2 5 2
2010-03-08T12:42:56+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
300g...30%..................100-40=60
....................40%
xg...100%....................40-30=10
300/x=6/1
6x=300
x=50
Należy dodać 50g srebra
2 3 2