W styczniu bombonierka Merci kosztowała 30zł. W kwietniu czekoladki podrożały: w Delikatesach o 12%, a w ABC o 10%. W czerwcu cena czekoladek znów wzrosła: w Delikatesach o 12% a w ABC o 14%.
W którym sklepie bardziej opłaca się kupić czekoladki?


proszę jasno i treściwie.
z góry dziaa :*

3

Odpowiedzi

2010-03-08T12:34:57+01:00
Czekoladki 30zł
styczeń 12%z30=3,6 cena 33,60 zł Delikatesy
styczeń 10%z30=3 cena 33,00 ABC


czerwiec 12%z33,60= 4,03 cena33,6 +4,03= 37,63 zł Delikatesy
czerwiec 14%z33,00=4,62 cena 33,00+4,62=37,62zl ABC

róznica jest minimalna 1 grosz
czekoladki tańsze są w ABC
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T12:36:13+01:00
30zł- cena bombonierki w styczniu
30zl+12%*30zl=30+3,6=33,6zl- cena bombonierki w Delikatesach w kwietniu
30zl+10%*30zl=30+3=33zl- cena bombonierki w ABC w kwietniu

33,6+12%*33,6=33,6+4,03=37,63-cena bombmonierki w Delikatesach w czerwcu
33+14%*33=33+4,62=37,62- cena bombonierki w ABC w czerwcu

Odp. Bardziej opłaca się kupic czekoladki w ABC.
2010-03-08T13:03:21+01:00
Cena w kwietniu
a)delikatesy 30+0.12*30
b)abc 30+0.10*30
a)=33.6zl
b)33zl
cena w czerwcu
a) delikatesy 33.6+0.12* 33.6
c) abc 33+0.14*33
a)37.6zl
b)37.62zł
Odp:Bardziej opłaca się kupić je w ABC- różnica 2 groszy.