Odpowiedzi

2010-03-08T12:47:16+01:00
II roztwór - Cp=M*Cm/d*100%
Cp=56*10/1400*100%=40% - stężenie drugiego roztwóru

10%----------->20
------>20%---
40%----------->10

na krzż wyliczamy proporcje składników: 20/10 czyli 2:1(masowo)

wiec:

30g - 10g(40%)
200g-x
x=66,67g - masa 40% roztworu
200-66,67=133,33g - masa 10% roztworu
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T12:52:27+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Przeliczam Cm na Cp
mKOH=56u
56g-----1mol
xg-------10moli
x=560g
1,4g-----1cm3
xg-------1000cm3
x=1400g

560g-------1400g roztworu
xg-----------100g roztworu
x=40g
x=40%

2.Mieszam roztwory
xg..10%...............40-20=20
..............20%..............+
yg..40%...............20-10=10
................................30

30części------200g
20części------xg
x=133,3g roztworu 10% KOH

30części------200g
10części------xg
x=66,7g roztworu 40% (10ml/dm3) KOH
11 4 11