Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:05:23+01:00
A).4x+1=3x+5
4x-3x=5-1
x=4
b).x-3+5=2(x-8)
x-3+5=2x-16
-x=-18/:(-1)
x=18
c).(7x-1)3=x+7
21x-3=x+7
20x=10/:20
x=½
69 4 69
2010-03-08T13:05:23+01:00
A)4x+1=3x+5
x=4
b)x-3=2(x-8)-5
x-3=2x-16-5
-x=-18/-1
x=18
c)7x-1=(x+7)/3
3(7x-1)=x+7
21x-3=x+7
20x=10/20
x=1/2
24 3 24
2010-03-08T14:35:24+01:00
A
4x+1 = 3x + 5
przenosimy 3x na drugą stronę ze znakiem przeciwnym
4x-3x+1=5
przenosimy 1 na drógą stronę ze znakiem przeciwnym i redukujemy
x=4

b
x-3=2(x-8)+5
mnożymy nawias
x-3=2x-16+5
redukujemy
x-3=2x-11
przenosisz niewiadome na jedną strone i wiadome na drugą
-3+11=2x-x
x=9

c
7x-1=(x+7)*3
mnożymy nawias przez 3
7x-1=3x+21
przenosimy wiadome na jedną stronę i niewiadome na drugą
7x-3x=21+1
redukujemy
4x=22
obie strony dzielimy przez 4
x=5.5


MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁAM
46 3 46