Odpowiedzi

2010-03-08T13:19:35+01:00
Dane : Szukane:
CwL =2,1 kJ/kg*K Q=?
L=332 kJ/kg
mL=10 kg Wzory:
Q=Cw*m*(zmiana temperatury)
Q=L*m



Q1=2,1*10*10 (kJ/kg*K * Kg * K)
Q1=210 kJ

Q2=332*10 kJ
Q2=3320 kJ

Q=Q1+Q2
Q=210 + 3321
Q= 3530 kJ

powinno być oki;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:43:49+01:00
Lód trzeba najpierw ogrzać o 10 K dostarczając Q1 ciepła.
Następnie przy pomocy ciepła Q2 stopić go (temperatura w warunkach normalnych wynosi 0 st. C)
W końcu należy wodę podgrzać o 5 stopni przy uzyciu ciepła Q3.

c1 = ciepło właściwe lodu = 2100 J/(kg *K)
c2 = ciepło topnienia lodu = 334000 J/kg
c3 = ciepło właściwe wody = 4190 J/(kg *K)

Q1 = mc1*Δt1 = 10 * 2100 * (0 - (-10)) = 210000 = 210 kJ
Q2 = mc2 = 10 * 334000J = 3340 kJ
Q3 = mc3*Δt2 = 10 * 4190 * (5 - 0) = 209500 J = 209,5 kJ

Razem należy dostrczyć Q=Q1+Q2+Q3 ≈ 3760 kJ = 3,76 MJ

Odp. Około 3,76 MJ
1 5 1