Zad.1
Uzasadnij żepodane liczbysą liczbami wymiernymi-przedstaw je w postaci ilorazu liczb całkowitych(np. -7= - 7/1)

3=
-6,7=
2,28=
1=
0=
-2,5=
2 i 1/2=

zad.2
a)wypisz wszystkie liczby całkowite spełniające warynek /x/<3.
b)podaj przykłady 3 liczb ujemnych i 3 dodatnich spęniających warunek /x/>7.



proszę o rozwiązania:**

2

Odpowiedzi

2010-03-08T13:10:52+01:00
2b)
/x/>7
x=7 lub x= -7
liczby dodatnie : 8,9,10
liczby ujemne: -6,-5,-4
2a)
/x/<3
3,2,1,0,-1,-2,-3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:13:34+01:00
3=3/1
-6,7=-67/10
2,28=228/100
1=1/1
0=0/1
-2,5=-25/10
2 i 1/2=5/2

a) x∈{-2;-1;0;1;2}
b) np. x∈{-19;-18;-17;100;245;453}
1 4 1