Macie okazję, aż 120 pkt za 3 zadanka ;-))

Zadanie 1
W czasie odbywającej się co 4 lata olimpiady rozgrywane są różne konkurencje, w których obserwujemy ruch. Dopasuj rodzaj ruchu (prostoliniowy lub krzywoliniowy) do każdej konkurencji.

A. pchnięcie kulą - ruch kuli
B. 50 m stylem dowolnym - ruch pływaka w basenie o długości 50 m
C. 100 m - ruch sprintera
D. siatkówka - ruch piłki po zbiciu przez zawodnika
E. koszykówka - ruch piłki po wpadnięciu do kosza


Zadanie 2
Jakiego układu odniesienia trzeba użyć, aby opisać ruch ucznia:
a.) wzdłuż prostego korytarza szkolnego,
b.) po klasie,
c.) po dwupiętrowej szkole?


Zadanie 3
Podaj poniższe wartości w jednostkach Układu Sl.

a.) 120 km/h
b.) 0,6 m/min
c.) 5 cm/s
d.) 180 dm/min



Dodaję - są to zadania 11,12 ze strony 130, oraz zadanie 2 ze strony 136 - w podręczniku :"Spotkania z fizyką".

Kl. 1 gim.

Proszę o to, żeby zadania były napisane estetycznie, ponieważ ostatnio ktoś napisał mało estetycznie i źle przepisałem ;))

2

Odpowiedzi

2010-03-16T19:55:17+01:00

Zadanie 1
W czasie odbywającej się co 4 lata olimpiady rozgrywane są różne konkurencje, w których obserwujemy ruch. Dopasuj rodzaj ruchu (prostoliniowy lub krzywoliniowy) do każdej konkurencji.

A. pchnięcie kulą - ruch kuli
ruch krzywoliniowy
B. 50 m stylem dowolnym - ruch pływaka w basenie o długości 50 m-
ruch prostoliniowy
C. 100 m - ruch sprintera - ruch prostoliniowy
D. siatkówka - ruch piłki po zbiciu przez zawodnika-
ruch prostoliniowy
E. koszykówka - ruch piłki po wpadnięciu do kosza-
ruch prostoliniowy

Zadanie 2
Jakiego układu odniesienia trzeba użyć, aby opisać ruch ucznia:
a.) wzdłuż prostego korytarza szkolnego,
względem jakiegoś stałego punktu na korytarzy np. kamerki
b.) po klasie,np, względem stojącego nauczyciela
c.) po dwupiętrowej szkole?
może by względem windy, ale wtedy będzie w spoczynku, a względem kogoś stojącego na dole będzie ruch jednostajny

układy odniesienia mogą byc różne, ale wtedy może byc inny ruch
Zadanie 3
Podaj poniższe wartości w jednostkach Układu Sl.

a.) 120 km/h=12000 m/3600 s=120 m/36 s=20 m/6 s=3 i 1/3 m/s
b.) 0,6 m/min=0,6 m/60s=0,01 m/s
c.) 5 cm/s=0,05 m/s
d.) 180 dm/min=18m/60s=3m/10s=0,3 m/s



3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T20:33:09+01:00
Zadanie 1

A. krzywoliniowy
B. prostoliniowy
C. prostoliniowy
D. prostoliniowy
E. prostoliniowy


Zadanie 2

a) czyli względem czegoś, co nie zmienia swojego położenia, np.: gabloty
b) np.: względem uczniów (siedzących w ławkach)
c) np.: względem osób stojących na parterze


Zadanie 3

a) 120km/h = 120000m/3600s = 33⅓m/s
b) 0,6m/min = 0,6m/60s = 0,01m/s
c) 5cm/s = 0,05m/s
d) 180dm/min = 18m/60s = 0,3m/s
8 5 8