Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-22T12:39:38+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T13:07:29+02:00
Cena normalnego biletu - n
cena ulgowego biletu - u

n = 15 zł

33⅓ % n = ⅓ n
u = n - 33⅓ % n
u = 15 - ⅓ × 15
u = 15 - 5
u = 10 [zł]

Odp: Cena biletu ulgowego wynosi 10 zł.



18 4 18
2009-10-22T13:34:41+02:00
Normalny bilet ulgowy: 15 zl.
bilet ulgowy: 33¹/₃ % tańszy

15 zl.-100%
x zl- 100%-33¹/₃%= 66²/₃%

15zl-100%
xzl- 66²/₃%

xzl= (15•66,(6)) :100= 1000:100= 10 zl

Odp: Bilet ulgowy kosztuje 10zl.
15 3 15