Zad 1
na siedemdziesiąte urodziny dziatka Eugeniusza przyjachało 48 osób. Wśród gości było 3 razy więcej dzieci niż dorosłych . ile było dzieci a ile dorosłych?

zad 2
kapelusz z piórkiem kosztuje 110 zł kapelusz jest droższy od piórka o 100zł . ile kosztuje kapelusz a ile piórko?

zad 3

zegar z kukułką waży 5,5 kiloo. kukułka jest o 5 kg lżejsza od zegara ile waży zegar a ile kukułka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:41:46+01:00
Zad 1
3x- liczba dzieci
x - liczba dorosłych

3x+x=48
4x=48/4
x=12

dzieci 36, dorosłych 12

reszte nie nie wiem
2010-03-08T13:52:35+01:00
Zad.1
suma gości = 48
Dorośli = x
Dzieci = y=3x

x+3x=48
4x=48
x=12
y=3x=3*12=36

Dorośli = x=12
Dzieci = y=3x=3*12=36

Odp.
Dzieci był 36, a dorosłych 12.

zad.2

Kapelusz+piórko=110 zł
Kapelusz=y=x+100
Piórko=x

x+y=110
x+x+100=110
2x=110-100
2x=10
x=5
y=x+100=5+100=105

Kapelusz+piórko=110 zł
Kapelusz=y=x+100=5+100=105zł
Piórko=x=5zł
Odp.
Sam kapelusz kosztuje 105b zł, a piórko 5zł.

Zad3.
Zegar z kukułką=5,5 kg
Kukułka=y=x-5
Zegar=x

x+y=5
x+x-5=5,5
2x=5,5+5
2x=10,5
x=5,25
y=x-5=5,25-5=0,25

Zegar z kukułką=5,5 kg
Kukułka=y=x-5=5,25-5=0,25 kg
Zegar=x=5,25 kg
Odp.
Sam zegar waży 5,25 kg, a kukułka 0,25 kg.
pozdrawiam:)