W klasie pierwszej jest pewna liczba dziewcząt i 16 chłopców. Gdyby do szkoły nie przyszło 6 dziewcząt, to liczba chłopców stanowiłaby 8/3 pzostałej liczby dziewcząt. Ilu uczniów jest w tej klasaie? Proszę też o obliczenia, żebym mógł zrozumieć.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:28:25+01:00
X=ilość dziewczynek
x-6=ilość obecnych dziewczynek
16=8/3(x-6)
8/3x=16+16
8/3x=32
x=32:8/3
x=12

12+16=28
w klasie jest 28 uczniów
9 5 9
2010-03-08T13:31:48+01:00
X- liczba dziewcząt w klasie
8/3(x-6)=16
8/3x-16=16
8/3x=16+16
8/3x=32 /×3/8
x=12
dziewcząt w klasie jest 12 a zatem wszystkich uczniów jest 12+16=28
19 4 19