Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:33:41+01:00
1]
4a=60cm
a=60:4
a=15cm = bok rombu

połowy przekątnych rombu tworzą z bokiem Δ prostokątny
obliczam pół drugiej przekątnej

x²=15²-5²
x²=225-25
x=√200
x=10√2cm
czyli d=20√2

pole=½d₁d₂=½×10×20√2=100√2cm²
2]
c=5m
a=3m
½a=1,5m
h²=5²-1,5²
h²=25-2,25
h=√22,75= około 4,77m
drabina sięga do wysokości około 4,77m
2010-03-08T13:35:52+01:00
Zad. 1
Obw = 60 cm
e = 10 cm

a= 60 : 4 = 15 cm

x= 10 :2 = 5
5² + y² = 15²
y²=200
y=√200
y= 10√2
f= 10√2 × 2 = 20√2 cm
P= 10×10√2 = 100√2 cm²

zad.2
a= 5 m
b = 3m
y = 3 : 2 = 1,5

h² + 1,5² = 5²
h² + 2,25 = 25
h² = 22,75
h=√22,75
h = ok. 4,8m

Odp: Drabina sięga ok. 4,8 metra.
2010-03-08T13:45:28+01:00
Zad1
Obw=60 cm
a=60:4
a=15

e=10
x=e:2=10:2=5
romb dzieli się na 4 trójkąty prostokątne.
z tw. Pitagorasa
x²+y²=15²
5² + y²= 15²
25+ y²= 225 /-25
y²=200 /√
y=√200= 10√2
f=2y
f=2* 10√2
f= 20√2

P=e*f /2
P=10* 20√2 /2
P=200√2 /2
P=100√2 [cm²]
Odp. Pole tego rombu wynosi 100√2 cm².

zad2
Z tw. Pitagorasa
3²+h²=5²
9+h²= 25 /-9
h²=16 /√
h=4 [m]
Odp.:Drabina malarska sięga na wysokość 4 m.