Napisać te modlitwy z neta, bo mi pada ciągle

trzy dobre uczynki

trzy cnoty Boskie
akty
Pod Twoją obronę
Anioł Pański
Stacje Drogi Krzyżowej
Pieć przykazań kościelnych
7 grzechów głównych
7 darów ducha świętego


Plis na dziś

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:51:30+01:00
Trzy dobre uczynki: jałmużna, modlitwa, post.

3 cnoty boskie: wiara, nadzieja, miłość

akty żalu:
Ach żałuję za me złości
Jedynie dla Twej miłości,
Bądź miłości mnie grzesznemu,
Dla Ciebie odpuszczam bliźniemu.

wiary:
Wierzę w Ciebie Boże żywy,
W Trójcy jedyny, prawdziwy.
Wierzę coś objawił, Boże,
Twe słowo mylić nie może.

nadziei:
Ufam Tobie, boś ty wierny,
Wszechmogący, miłosierny.
Dasz mi grzechów odpuszczenie,
Łaskę i wieczne zbawienie.

miłości:
Boże, chodź Cię nie pojmuję,
Jednak nad wszystko miłuję,
Nad wszystko, co jest stworzone,
Boś Ty Dobro nieskończone.

Pod Twoją obronę:

Pod Twoją obronę
uciekamy się,
święta Boża
Rodzicielko,

naszymi prośbami
racz nie gardzić
w potrzebach
naszych,

ale od wszelakich
złych przygód
racz nas zawsze wybawiać,
Panno chwalebna
i błogosławiona.

O Pani nasza,
Orędowniczko nasza,
Pośredniczko nasza,
Pocieszycielko nasza.

Z Synem swoim nas
pojednaj,
Synowi swojemu nas
polecaj,
swojemu Synowi nas
oddawaj.

ANIOŁ PAŃSKI:
Anioł Pański zwiastował Pannie Maryi.
I poczęła z Ducha Świętego.
Zdrowaś Maryjo...
Oto ja Służebnica Pańska.
Niech mi się stanie według słowa twego.
Zdrowaś Maryjo...
Słowo Ciałem się stało.
I mieszkało między nami.
Zdrowaś Maryjo...
Módl się za nami święta Boża Rodzicielko
abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.

STACJE DROGI KRZYŻOWEJ:
1. Jezus na śmierć skazany.
2. Jezus bierze krzyż na swoje ramiona.
3. Jezus upada po raz pierwszy.
4. Jezus spotyka Matkę swoją.
5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi.
6. Weronika ociera twarz Jezusa.
7. Jezus upada po raz drugi.
8. Jezus pociesza płaczące niewiasty.
9. Jezus upada po raz trzeci.
10. Jezus z szat obnażony.
11. Jezus do krzyża przybity.
12. Śmierć Jezusa na krzyżu.
13. Jezus zdjęty z krzyża.
14. Jezus złożony do grobu.

5 PRZYKAZAŃ KOŚCIELNYCH:
1. W niedzielę i święta nakazane uczestniczyć we Mszy świętej i powstrzymać się od prac niekoniecznych
2. Przynajmniej raz w roku przystąpić do sakramentu pokuty
3. Przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym przyjąć Komunię Świętą
4. Zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywać się od udziału w zabawach
5. Troszczyć się o potrzeby wspólnoty Kościoła

7 GRZECHÓW GŁÓWNYCH:
1. pycha
2. chciwość
3. nieczystość
4. zazdrość
5. łakomstwo
6. gniew
7. lenistwo

7 DARÓW DUCHA ŚWIĘTEGO:
1. Dar mądrości
2. Dar rozumu
3. Dar rady
4. Dar męstwa
5. Dar wiedzy (umiejętności)
6. Dar bojaźni Pańskiej
7. Dar pobożności
1 1 1
2010-03-08T13:56:42+01:00
Trzy dobre uczynki: jałmużna, modlitwa, post
Trzy cnoty Boskie: Wiara. Nadzieja. Miłość.
Gry online :: Rozważania :: Czytelnia :: Ks. Twardowski :: Poezja :: Kabarety :: Bruno Ferrero :: Phil Bosmans :: Piosenki religijne
Akty: wiary, nadziei, miłości i żalu
Akt wiary
Wierzę w Ciebie, Boże żywy, w Trójcy jedyny, prawdziwy; Wierzę, coś objawił Boże, Twe słowo mylić się nie może.

Akt nadziei
Ufam, Tobie, boś Ty wierny, wszechmogący i miłosierny; Dasz mi grzechów odpuszczenie, łaskę i wieczne zbawienie.

Akt miłości
Boże, choć Cię nie pojmuję, jednak nad wszystko miłuję. Nad wszystko, co jest stworzone, Boś Ty dobro nieskończone.

Akt żalu
Ach żałuję za me złości, jedynie dla Twej miłości. Bądź miłościw mnie grzesznemu, dla Ciebie odpuszczam bliźniemu.
2010-03-08T13:58:35+01:00
Trzy dobre uczynki:
1.jałmużna
2. Modlitwa
3. Post

Trzy cnoty Boskie:
1. Wiara
2. Nadzieja
3. Miłość

Akty cnót Boskich

Akt wiary
Wierzę w Ciebie, Boże żywy,
W Trójcy jedyny, prawdziwy,
Wierzę coś objawił, Boże,
Twe słowo mylić nie może

Akt nadziei
Ufam Tobie, boś Ty wierny,
Wszechmocny i miłosierny,
Dasz mi grzechów odpuszczenie,
Łaskę i wieczne zbawienie.

Akt miłości
Boże, choć Cię nie pojmuję,
Jednak nad wszystko miłuję,
Nad wszystko, co jest stworzone,
Boś Ty Dobro nieskończone.

Akt żalu
Ach, żałuję za me złości,
Jedynie dla Twej miłości,
Bądź miłościw mnie grzesznemu,
Dla Ciebie odpuszczam bliźniemu.

Pod twoją obronę

Pod Twoją obronę
uciekamy się,
święta Boża
Rodzicielko,

naszymi prośbami
racz nie gardzić
w potrzebach
naszych,

ale od wszelakich
złych przygód
racz nas zawsze wybawiać,
Panno chwalebna
i błogosławiona.

O Pani nasza,
Orędowniczko nasza,
Pośredniczko nasza,
Pocieszycielko nasza.

Z Synem swoim nas
pojednaj,
Synowi swojemu nas
polecaj,
swojemu Synowi nas
oddawaj.

Amen.

Modlitwa Anioł Pański

P.: Anioł Pański zwiastował Pannie Maryi.
W.: I poczęła z Ducha Świętego.
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinie śmierci naszej. Amen.
P.: Oto ja, służebnica Pańska.
W.: Niech mi się stanie według słowa Twego.
Zdrowaś Maryjo...
P.: A Słowo stało się ciałem.
W.: I mieszkało między nami.
Zdrowaś Maryjo...
P.: Módl się za nami, święta Boża Rodzicielko.
W.: Abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.
P.: Módlmy się: Łaskę Twoją prosimy Cię, Panie, racz wlać w serca nasze, abyśmy którzy za zwiastowaniem anielskim Wcielenie Chrystusa, Syna Twego poznali, przez Mękę Jego i Krzyż do chwały zmartwychwstania byli doprowadzeni. Przez Chrystusa Pana naszego.
W.: Amen.
P.: Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
W.: Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków.
Amen.
P.: Wieczny odpoczynek racz im dać, Panie.
W.: A światłość wiekuista niechaj im świeci.
P:. Niech odpoczywają w pokoju.
W.: Amen.

Droga Krzyżowa

1. Jezus na śmierć skazany.
2. Jezus bierze krzyż na swoje ramiona.
3. Jezus upada po raz pierwszy.
4. Jezus spotyka Matkę swoją.
5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi.
6. Weronika ociera twarz Jezusa.
7. Jezus upada po raz drugi.
8. Jezus pociesza płaczące niewiasty.
9. Jezus upada po raz trzeci.
10. Jezus z szat obnażony.
11. Jezus do krzyża przybity.
12. Śmierć Jezusa na krzyżu.
13. Jezus zdjęty z krzyża.
14. Jezus złożony do grobu.

Pięć przykazań kościelnych

1. W niedzielę i święta nakazane uczestniczyć we Mszy świętej i powstrzymać się od prac niekoniecznych
2. Przynajmniej raz w roku przystąpić do sakramentu pokuty
3. Przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym przyjąć Komunię Świętą
4. Zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywać się od udziału w zabawach
5. Troszczyć się o potrzeby wspólnoty Kościoła

7 grzechów głównych

1. Pycha
2. Chciwość
3. Nieczystość
4. Zazdrość
5. Nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu
6. Gniew
7. Lenistwo

7 darów ducha świętego

1. Pycha
2. Chciwość
3. Nieczystość
4. Zazdrość
5. Nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu
6. Gniew
7. Lenistwo
1 5 1