Odpowiedzi

2010-03-08T13:46:12+01:00
A) 8x+3=3x²
3x²-8x-3=0
Δ=64+36=100
√Δ=10
x=(-b+√Δ)/2a=8+10/6=18/6=3
x=(-b-√Δ)/2a=8-10/6=-2/6=-1/3

b) 4x²-20x+9=0
Δ=400-144=256
√Δ=16
x=(-b+√Δ)/2a=20+16/8=36/8=4,5
x=(-b-√Δ)/2a=20-16/8=1/2=0,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:47:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) 8x+3=3x²
-3x²+8x+3=0
a=-3, b=8, c=3
Δ=b²-4ac
Δ=64-4*(-3)*3
Δ=100
pierwiastek z Δ=10
x1=-b-pierw.Δ/2a
x1=-8-10/-6
x1=3

x2=-b+pierw.Δ/2a
x2=-8+10/-6
x2=-1/3

b) 4x²-20x+9=0
a=4, b=-20, c=9
Δ=b²-4ac
Δ=400-4*4*9
Δ=256
pierwiastek z Δ=16
x1=-b-pierw.Δ/2a
x1=20-16/8
x1=0,5

x2=-b+pierw.Δ/2a
x2=20+16/8
x2=4,5
2010-03-08T13:52:05+01:00
8x+3=3x²
3x²- 8x-3=0 dziele przez 3
x²-8/3x-1=0
(x-4/3)²-16/9-1=0
(x-4/3)²-25/9=0
(x-4/3)²=25/9
|x-4/3|=5/3
x-4/3=5/3 lub x-4/3=-5/3
x=3 lub x=-1/3

2

4x²-20x+9=0 dziele przez 4
x²-5x+9/4=0
(x-5/2)²-25/4+9/4=0
(x-5/2)²=4
|x-5/2|=2
x-5/2=2 lub x-5/2=-2
x=4,5 lub x=0,5


Pozdrawiam


Hans