Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-22T13:10:31+02:00
Doba
L=2pi*r
L=16pi
45 minut
3/4*16pi=12pi
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T13:13:43+02:00
Obliczamy obwód koła o promieniu 8 cm

obw= 2πr= 2*π*8= 16π= 16*3,14= 50,24cm - jeden obrót dookola tarczy zegara

teraz w ciągu doby pokonuje ta droge 24 razy czyli:
24*50,24= 1205,76cm

w ciągu 45 minut:
45 minut to 3/4 całego obrotu więc:
50,24*0,75= 37,68cm

no i odpowiedz.......

7 4 7
2009-10-22T13:14:26+02:00
Koniec tej wskazówki poruszając się tworzy koło.
r - długość wskazówki - promień koła
r = 8 cm
obwód koła = 2πr

doba - 24 h - 24 obroty - 24 obwody koła
doba: 24 × 2πr cm
doba: 24 x 16π cm
doba: 384π cm

45 min to jest ¾ obwodu koła
45 min: ¾ × 2πr cm
45 min: ¾ × 16π cm
45 min: 12π cm
4 4 4