Odpowiedzi

2009-10-22T13:19:38+02:00
Serce jest pompą wprawiającą krew w ruch i umożliwiającą transport tlenu i substancji odżywczych do wszystkich narządów oraz usuwanie z nich produktów szkodliwych. Serce składa się z dwóch przedsionków oraz dwóch komór, oddzielonych od siebie szczelnymi przegrodami.
- prawa komora pompuje krew do płuc – natlenianie krwi
- lewa komora pompuje krew do pozostałych narządów – dowóz tlenu
- zastawki serca to zawory, wymuszające ruch krwi w jednym kierunku

to tak mniej więcej;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-22T14:03:05+02:00
Serce pełni funkcje pompy ssąco-tłoczącej umożliwiającej ruch krwi w naczyniach krwionośnych.

Serce człowieka składa się z 4 części :
• 2 przedsionków (lewego i prawego)
• 2 komór (lewej i prawej)

Lewa i prawa strona serca rozdzielone są przegroda, dzięki temu krew żylna (odtleniona) i tętnicza (natleniona) nie miesza się.

http://www.wopr.malbork.pl/images/1pom5.jpg
(możesz sobie to przerysować tez :P)
1 5 1