WYR. ALGEBRAICZNE
zad.1 a)
Ania ma tyle samo barci co sióstr. Niech x oznacza liczbę braci. Zapisz, ile dzieci jest w rodzinie.

b) Jacek ma dwa razy więcej braci niż sióstr. Niech y oznacza liczbę sióstr Jacka. Zapisz,ile dzieci jest w tej rodzinie.

c) uzupełnij:
x metrów to ....................... centymetrów,
y centymetrów to ...................... metrów,
t kilogramów to ..................... gramów,
s gramów to ....................... kilogramów.

Bardzo prosze o dokładne obliczenia i z góry dziekuję! ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-08T13:58:25+01:00
1. x - bracia y - siostry w - wszyscy
x + y + 1 = w

2. y - siostry x - bracia w - wszyscy
2x + y + 1 = w

3. x metrów to x00 centymetrów
y centymetrów to 0,0x metrów
t kilogramów to t000 gramów
s gramów to 0,00s kilogramów

PS. wyrażenie algebraiczne to tylko ustalanie wzorów więc tutaj nie ma obliczeń :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:03:27+01:00
Zad.1
a) x - liczba braci
x - liczba sióstr
liczba dzieci w rodzinie, określona przez literę z:
2x+1(czyli Ania)=z

b) y - liczba sióstr
½y - liczba braci
liczba dzieci w rodzinie, określona przez literę z :
1½y+1(czyli Jacek)

c) x metrów to x*100 centymetrów, gdyż 1m=100cm
y centymetrów to y*0.01 metrów, gdyż 1cm=0.01cm
t kilogramów to t*1000 gramów, gdyż 1kg=1000g
s gramów to s*0.001 kilogramów, gdyż 1g=0.001kg

pozdro :)
1 5 1