Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:15:38+01:00
Oblicz pole trojkata rownoramiennego ktorego obwod jest rowny 56cm a długosc podstawy stanowi 80% długosci ramienia

a+2b=56cm
a=0,8b

0,8b+2b=56
2,8b=56
b=20 cm
a=0,8*20=16 cm

P=1/2 *a*h

h²+8²=20²
h²=400-64
h²=336
h=√336
h=4√21

P=1/2*16*4√21
P=32√21 cm²
1 5 1
2010-03-08T14:23:16+01:00
X - podstawa
y - ramię

x = 4/5y

4/5y + y + y = 56cm
2y + 4/5y = 56
2 ⅘y = 56
14/5y = 56 |*5
14y = 280 |:14
y = 20

Ramiona wynoszą po 20cm.
Podstawa to 4/5 ramienie, więc 4/5 * 20 cm = 16cm, podstawa ma 16cm.

Pole trojkąta równoramiennego wynosi x²√3/4
P = x²√3/4
P = 16²√3/4 = 256√3/4 = 64√3cm²
1 5 1