WYR. ALGEBRAICZNE
zad.1 a) Karol miał dwa razy więcej kaset magnetofonowych niż Ewa. Pewnego dnia Karol dał Ewie trzy kasety. Uzupełnij:
Jeżeli Ewa miała poprzednio n kaset, to Karol ma obecnie ............ kaset.
Jeżeli Karol miał poprzednio n kaset, to Ewa ma obecnie ............. kaset.

zad.2 a) Samochód jedzie z prędkością x kilometrów na godzinę.
Ile mertów pokonuje w ciągu godziny?
Ile metrów pokonuje w ciągu minuty?
Ile metrów pokonuje w ciągu sekundy?

b) Wiatr wieje z prędkością y metrów na sekundę.
Ile to metrów na minutę?
Ile to metrów na godzinę?
Ile to kilometrów na godzinę?

Prosze o dkładne zapisywanie tych obliczeń. ;)

3

Odpowiedzi

2010-03-08T14:31:58+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:33:51+01:00
1. Jeżeli Ewa miała poprzednio n kaset, to Karol ma obecnie 2n - 3 kaset.
Jeżeli Karol miał poprzednio n kaset, to Ewa ma obecnie ½n + 3 kaset.
2. a) 1000x km
x × 1000m/60min.
x × 1000m/3600s
b) 60y m/min.
3600 m/min.
3600y m/h = 3,6y km/h
1 1 1
2010-03-08T17:51:12+01:00
Zad1:
2n-3
½n+3
zad2:

a) 1000xm/h
≈16,6m/min
≈0,27(7)m/s
b) 60ym/min
3600ym/h
3,6ykm/h