1.Mama ma 42 lata,a jej dzieci 12 i 8 lat.Za ile lat wiek mamy będzie równy sumie lat jej dzieci. Napisz obliczenie!
2.Obecnie Mateusz ma dwa razy więcej lat od Weroniki.Za 5 lat będą mieli razem 40 lat.Ile lat ma każde z nich. Napisz obliczenie!
Dam najlepszą odpowiedź!Potrzebuję na dzisiaj!

3

Odpowiedzi

2010-03-08T14:32:19+01:00
  • ODA
  • Początkujący
2010-03-08T14:35:47+01:00
Zada1

42-8=34



42-12=30
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:41:32+01:00
1)wiek mamy- 42
wiek 1 dziecka -12
wiek 2 dziecka- 8
ilosc lat po ktorych mama bedzie miala tyle lat co obydwoje jej dzieci- x
42+x=12+x+8+x
x-2x=12+8-42
-x=-22/:(-1)
x=22
odp. za 22 lata
2)wiek mateusza- x
wiek weroniki-y
x=2y
x+5+y+5=40

2y+y+10=40
3y=30/;3
y=10
x=2y
x=20
y=10
odp. mateusz ma 20 lat a weronika 10 :)
1 5 1