Kapelusz z piórkiem kosztuje 110zł .kapelusz jest droższy od piórka o 100 zł .ile kosztuje kapelusz a ile purkoz?? (czeba ułożyć równanie)

zegar z kukulka wazy 5,5 kg .kukułka jest o 5 kg lżejsza od zegara.ile waży zegar a ile kukułka(też czeba ułożyć równanie)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:41:28+01:00
X- cena piórka

x+x+100=110
2x=110-100
2x=10 |:2
x=5

x+100=105

Odp: Kapelusz kosztuje 105 zł, a piórko 5 zł.


x-waga kukułki

x+x+5=5,5
2x=5,5-5
2x=0,5 |:2
x=0,25

x+5=5,25

Odp: Zegar waży 5,25 kg, a kukułka 0,25 kg.
133 4 133
2010-03-08T14:47:16+01:00
100+x+x=110
2x=10
x=5 zł piórko
105 kapelusz
x+x-5=5,5
2x=10,5
x=5,25 kg zegar
0,25 kg kukułka
80 3 80