Odpowiedzi

2010-03-08T14:49:14+01:00
Ten związek w dużej szczególności dotyczy wojny trojańskiej. Jak nam wiadomo podarowano go na znak pokoju, natomiast w nocy gdy wszyscy spali, wojownicy wyszli z konia i wszystkich zamordowali. Świadczy to że frazeologizm "Koń Trojański"
oznacza dar podstępny oraz niebezpieczny
100 4 100
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:53:27+01:00
W języku polskim związek frazeologiczny koń trojański wziął się z mitycznej Grecji, kiedy w wojnie trojańskiej rycerze podstępem dostali się do Troi i urządzili rzeź mieszkańców, sam zwrot frazeologiczny oznacza coś podstępnego.
14 4 14