Odpowiedzi

2010-03-08T14:51:07+01:00
Istna wieża Babel - powiemy tak mając na myśli zamęt, chaos lub bałagan
W moim pokoju panuje istna wieża babel.

ciemności egipskie - nieprzenikniona ciemność
Gdy wyłączyli prąd, w nocy nastały egipskie ciemności.

manna z nieba - nagle pojawiający sie zysk,korzyść
Wygrana w konkursie szkolnym spadła na mnie jak manna z nieba.

trąba jerychońska - ktoś głupi, oferma, niezdara i do tego hałaśliwa
Moja siostra to istna trąba jerychońska
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:57:23+01:00
Trąba jerychońska- ktoś głupi, niezdarny, oferma.

Dziś Mateusz okazał się trąbą jerychońską, gdyż na chemii stłukł butelkę z kwasem, który miał podać pani.

wieża babel- różnojęzyczność, zamęt roznojezyczny, różnorodność poglądów.

Na lekcji polskiego wszyscy sie kłócili bo kazdy miał inny poglad na temat Adama Mickiewicza i jego twórczosci, to była prawdziwa wieża babel.

Manna z nieba - szczęście spadajace na nas nieoczekiwanie, bez wysiłku; nieoczekiwany cud.

Wygrałam dziś suszarkę, spadła mi jak manna z nieba gdyż moja się popsuła.

Ciemności egipskie- nie przeniknione ciemności.

Gdy byłam sama wieczorem w domu linia elektryczna się zerwała i nastały ciemności egiskie w całym domu .