Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:43:58+01:00
1)Reakcja odruchowa czyli tak zwany odruch bezwarunkowy jest reakcją wrodzoną i automatyczną. Przebiega to bez uświadomienia to znaczy,że nerwy wywołują odruch przed powiadomieniem mózgu. (mruganie oczami,odruch kolanowy, odruch źreniczny)
2)Nie mamy na nie wpływu,ponieważ są to odruchy wrodzone. Kiedy np mrugamy oczami nie zwracamy na to uwagi.
56 4 56
2010-03-08T14:45:58+01:00
1.Odruch jest to automatyczna reakcja narządu wykonawczego na bodziec zewnętrzny lub wewnętrzny, zachodząca przy udziale ośrodkowego układu nerwowego.
Droga od receptora od narządu wykonawczego nosi nazwę łuku odruchowego.
Prosty łuk odruchowy rozpoczyna się od podrażnienia zakończeń nerwowych w receptorze, w wyniku czego powstaje pobudzanie(impuls) przekazywane przez neuron czuciowy do rdzenia kręgowego. Impuls ten przedostaje się do istoty szarej rdzenia kręgowego, skąd za pośrednictwem neuronu kojarzeniowego pobudzenie zostaje przekazanie neuronowi ruchowemu, biegnącemu do narządu wykonawczego- efektora.
Odruchy są bezwarunkowe i wrodzone.

2. Impuls pokonuje drogę z pominięciem mózgu, dopiero chwilę po wydarzeniu informacja dociera do niego. Są to odruchy bezwarunkowe, które czasem mogą nam uratować życie.

Mam nadzieje że ci to pomoże:)
202 2 202
2010-03-08T14:46:49+01:00
Ad 1.odruch jest to mimowolna reakcja na bodziec. polega na tym, że np.jeśli podłożysz palec nad palącą się świeczkę to automatycznie chowasz rękę.
50 3 50