Mamy zlać 60litrów miodu do słoików 1 litrowych i do 0,5 litrowych. Oblicz ile i jakich słoików należy przygotować aby po rozlaniu miodu
a) słoików większych i mniejszych było tyle samo
b) słoików 0,5 litrowych było 3 razy tyle co słoików 1 litrowych
c) Słoików 1 litrowych było o 9 mniej niż 0,5 literowych

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:03:16+01:00
Ilosc sloikow 0,5 l- x
ilosc sloikow 1 l - y
a)
0,5x+y=60
x=y

0,5y+y=60
1,5y=60/:1,5
y=40
x=y
x=40 odp. bedzie po 40 sloikow
b)
0,5x+y=60
x=3y

3*0,5y+y=60
2,5y=60/;2,5
y=24
x=3*24
x=72 odp. potrzeba 24 sloiki litrowe i 72 0.5 litrowe
c)
0,5x+y=60
y=x-9

0,5x+x-9=60
1,5x=69/;1,5
x=46
y=46-9
y=37

2010-03-08T15:17:56+01:00
A)
0,5 + 1 = 1,5
60 / 1,5 = 40
Odp; trzeba 40 słoików 1l i 40 0,5l

c)
0,5x+y=60
y=x-9
0,5x+x-9=60
1,5x=69/;1,5
x=46
y=46-9
y=37

b)
0,5x+y=60
3y =x
3*0,5y+y=60
2,5y=60/;2,5
y=24
x=3*24
x=72
Odp. potrzeba 72 0.5 litrowe i 24 sloiki litrowe