Poproszę o pomoc

Kilku robotników otrzymało zapłatę po 120zł. Gdyby tę samą sumę pieniędzy otrzymało o czterech robotników mniej to każdy otrzymał by 3 razy tyle, ile dostał.Ilu było robotników


Ps:To jest na podstawie Nierównosci cZy cos takiegoto jest podręcznik klasa 1 Gimnazjum (Matematyka 2001)zgodnie z nową podstawą proglemową

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T14:54:24+01:00
X- liczba robotników

120x=360(x-4)
120x=360x-1440
360x-120x=1440
240x=1440
x=6

Odp: Było 6 robotników.
2010-03-08T14:54:58+01:00
X= liczba robotników
120 = zapłata jaką otrzymali [zł]
120/x = zapłata jaką by dostał każdy z nich
120/x-4 = gdyby to zapłatę otrzymało o 4 robotników mniej= 3(120/x)

120/x-4 = 3(120/x)

Powodzenia