Zad 1. Czy podana liczba spełnia równanie?

a) 2x+1=9-2x, 2
b) 3(2x-5)=1-4x, 1 1/2
c) 4(y-6) - 3y = 2(y-9), 6

Zad 2. Rozwiąż równania.

a) 1/2x-4=x-6
b) x - 5 = 1/3x + 1
c) x/4 - 1/4 + 1/2
d) x/5 - 3 + x+ 1/5
e) 5/6(x-1)= 4
f) -1/2(-x-6) = -x

Proszę o pomoc i obliczenia jeżeli będą konieczne.
Pozdrawiam

2

Odpowiedzi

2010-03-08T14:53:04+01:00
A) 2x+1=9-2x, 2
2*2+1=9-2*2
5=5 ->spełnia równanie L=P

b) 3(2x-5)=1-4x, 1 1/2
3(3-5)=1- 4 *1 1/2
-6=-5->nie spełnia

c) (y-6) - 3y = 2(y-9), 6
(6-6)-3*6=2(6-9)
-18=-6 ->nie spełnia

1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:01:13+01:00
1
a)2*2+1=9-2*2
5=5 to spełnia
b)3(2*1,5-5)=1-4*1,5
3*-2=1-6
1=-5 to nie spełnia
c) 4(6-6)-3*6=2(6-9)
-18=-6 to nie spełnia
2
a) 1/2x-4=x-6
1/2x-x=-6+4
- 1/2x=-2
x=1
b) x - 5 = 1/3x + 1
x-1/3x=1+5
liczę na naj:)
2/3x=6
x=4
c) x/4 - 1/4 + 1/2
to nie jest równanie bo nie ma =
d) x/5 - 3 + x+ 1/5
to również nie jest równanie
e) 5/6(x-1)= 4
5/6x - 5/6=4
5/6x=4 5/6
x=5 i 4/5
f) -1/2(-x-6) = -x
1/2x+3=-x
-1/2x=3
x=-1,5
1 5 1