Odpowiedzi

2009-10-22T14:20:25+02:00
Objętość pomieszczenia V=a•b•c=30•45•25=33750(dm³)
azot w powietrzu stanowi ok.78%, czyli V₁=V•0,78=33750•0,78=26325(dm³)
jego waga m=V₁•ς= 26325•1,146=30168,45(g)=30,16845(kg)≈30kg
43 4 43
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T15:25:15+02:00
Oblicz ile kilogramów azotu znajduje się w pomieszczeniu o wymiarach 3 m x 4,5 m x 2,5 m. gęstość azotu w temperaturze 25°C i przy ciśnieniu 1013 hPa wynosi 1, 146 grama na decymetr sześcienny

Dane;
a=3m
b=4,5m
h=2,5m
d(gęstośc)= 1,146 g/dm³

Szukane:
m azotu=?

Vpokoju: 3m*4,5m*2,5m=33,75m³= 33 750dm³
v azotu: 0,78*0,03375dm³= 26 325dm³
d=m/V.../*v
m=d*V

m azotu= 1,146 g/dm³ * 26 325dm³= 3 016 8,45 g = 30,16845 kg

Odp. Masa azotu w tym pokoju wynosi ok. 30,2 kg.
72 4 72
żle zaokrąglony wynik powinno być do 2 miejsca po przecinku