1.Rosja graniczy z 8 krajami europejskimi i z 6 krajami azjatyckimi. Wymień te państwa.
-kraje europejskie:
-kraje azjatyckie:

2.Oblicz krok po kroku rozciągłośc równoleżnikową i południkową Rosji(wymień przy tym skrajne punkty kraju)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:10:26+01:00
1.Rosja graniczy z 8 krajami europejskimi i z 6 krajami azjatyckimi. Wymień te państwa.
-kraje europejskie: z Białorusią z Estonią z Finlandią z Litwą z Łotwą z Norwegią z Polską z Ukrainą
-kraje azjatyckie:z Abchazją z Azerbejdżanem z Chinami z Kazachstanem z Koreą Północną z Mongolią

2.Skrajne punkty terytorium Rosji: na zachodzie 19°38'E na Mierzei Wiślanej nad Zatoką Gdańską (na zwartym obszarze Rosji 27°18'E u zbiegu granic z Estonią i Łotwą w obwodzie pskowskim), na wschodzie 169°02'W na Wyspie Ratmanowa w Cieśninie Beringa (na lądzie Przylądek Dieżniowa 169°40'W), na północy 81°49'N na przylądku Fli-gielł Ziemi Franciszka Józefa (na lądzie przylądek Czelu-skin 77°43'N), na południu 41°11'N w górach Kaukazu. Na północy brzegi Oceanu Arktycznego (morza: Barentsa, Białe, Karskie, Łaptiewów, Wschodniosyberyjskie, Czukockie)

rozciągłośc równoleżnikową :9000
południkowa:2500-4000
niwe wiem jak to sie oblicza;)
14 4 14
2010-03-08T15:12:56+01:00
Kraje europejskie:Finlandia, Estonia, Łotwa, Białoruś, Ukraina,
kraje azjatyckie:Kazachstan, Mongolia, Chiny, Korea Północna, Japonia Gruzja
13 3 13