U królików umaszczenie łaciate (S) dominuje nad jednolitym (s) a barwa czarna (B) dominuje na brązową (b). Łaciatego brązowego królika skrzyżowano z jednolicie czarnym i całe potomstwo było w czarne łaty. Jakie były genotypy rodziców? Jakie genotypy otrzymano w F2 po skrzyżowaniu dwóch osobników F1 w czarne łaty?

2

Odpowiedzi

2010-03-08T15:35:15+01:00
P: SSBb x ssBB
G: SB Sb x sB
F2: SsBB SsBb

P: SsBB x SsBb
G: SB sB x SB Sb sB sB
F: SSBB SSBb SsBB SsBB SsBB SsBb ssBB ssBB
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:40:14+01:00
S laciate; s jednolite; B czarna barwa; b brazowa barwa

laciaty brazowy z jednolitym czarnym

potomstwo w czarne łaty(cale)

rodzice: SSbb x ssBB
pokoleni F1: Ss Bb; SSBb----> mozliwe sa dwa genotypy, nalezy wykonac krzyżówke

F1: SsBb x SsBb
F2: SSBB, SSbb, SSBb, ssBB, ssBb, ssbb
6 3 6