Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku ,,Fortuna,,, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatk w wysokości 19%. Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania?

Proszę o dokładne rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

2009-10-22T14:25:09+02:00
Odsetki po roku wynoszą 2000x0,06=120(zł)
od tego podatek 120x0,19=22,80(zł)
czyli na koncie po roku będzie 2000+120-22,80=2097,20(zł)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T14:27:43+02:00
2000*6%= 120 zł- odsetki po roku oszczedzania
100%-19%= 81% >procent odsetek które pozostana panu piotrowi po odprowadzeniu podatku
120zł*81%= 97,20zł kwota odsetek która pozostała po odprowadzeniu podatku

2000+97,20= 2097,20 stan konta po roku oszczedania