Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:21:32+01:00
1)

1. Rozpaczanie o zbawieniu.
2. Zarozumiałe spodziewanie się zbawienia bez zasług.
3. Walczenie przeciwko prawdzie poznanej.
4. Zazdroszczenie bliźniemu łaski Bożej.
5. Uporczywość w grzechach.
6. Ostateczne niepokutowanie.


2)

1. Zabójstwo dobrowolne.
2. Grzech cielesny przeciwny naturze.
3. Uciemiężanie Ubogich, a mianowicie wdów i sierot.
4. Zatrzymywanie zapłaty robotnikom
1 5 1
2010-03-08T15:22:10+01:00
Grzechy przeciwko Duchowi Świętemu:
1. Grzeszyć zuchwale w nadziei miłosierdzia Bożego.
2. Rozpaczać albo wątpić o łasce Bożej.
3. Sprzeciwiać się uznanej prawdzie chrześcijańskiej.
4. Zazdrościć lub nie życzyć bliźniemu łaski Bożej.
5. Mieć zatwardziałe serce na zbawienne natchnienia.
6. Umyślnie zaniedbywać pokutę aż do śmierci.

Grzechy wołające o pomstę do nieba:
1. Umyślne zabójstwo
2. Grzech sodomski
3. Uciskanie ubogich, wdów i sierot
4. Zatrzymywanie zapłaty sługom i robotnikom. ;)
2 5 2