Odpowiedzi

2010-03-08T15:38:20+01:00
Chce Ci pomóc ale myśle czy to / jako znak dzielenia czy ułamek?
chyba z ułamkami jednak nie umiem:( sorry miałam to we wrześniu;p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:50:55+01:00
A) 1/3x - 2= x+2
1/3x - x = 2 + 2
- 2/3x = 4 /x3
-2x = 12 /: (-2)
x = -6

b) 1-6/7x=4/7
6/7x = 4/7 - 1 /x7
6x = 4 - 7
6x = -3 /:6
x = - 0,5

c) 6(1/4x-2) = 18
1,5x - 12 = 18
1,5x = 18 + 12
1,5x = 30 /: 1,5
x = 20

d) x/6-1/6=1 /x6
x - 1 = 6
x = 6 + 1
x = 7

e) -2(2x-1) = x/3
-4x + 2 = x/3 /x3
-12x + 6 = x
-11x = -6 /:(-11)
x = 11/6
x = 1 5/6

f) 2/5 (3-x) = -2
6/5 - 2x/5 = -2 /x5
6 - 2x = -10
2x = -10 - 6
2x = -16 /:2
x = - 8

g)3/4(2-3x) = -6
6/4 - 9x/4 = -6 /x4
6 - 9x = - 24
-9x = -30 /: (-9)
x = 3 1/3

h)1/5(x-3)m = 9-x
1x/5 - 4,5 = 9-x /x5
x - 22,5 = 45 - 5x
6x = 45 + 22,5
6x = 67,5 /:6
x = 11 1/4

Nie powinno być błędów. Liczę na najlepszą ;)