Zad.1

a) Tata Oli zarobił w styczniu 980zł, w lutym 710zł, a w marcu 1040zł. Jakie były jego średnie miesięczne zarobki w tym okresie?

b) średnie miesięczne wynagrodzenie mamy Oli w tym samym czasie wyniosło 960zł. Jak wysokie były by jej dochody w marcu, jeśli w styczniu zarobiła 960zł, a w lutym 890zł

Pomóżcie pliss
KTO PIERWSZY DOSTANIE NAJ
Z obliczeniami proszę z Góry DZIA<333

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:31:21+01:00
A) (980+710+1040) : 3 =910zł

Odp. Średnie miesięczne zarobki taty Oli wynosiły 910zł.

b) (960+890+x) : 3 = 960 |*3
960+890+x=2880
x=2880-1850
x=1030zl
Odp. Mama Oli w marcu zarobiła 1030zł.
167 4 167
2010-03-08T15:31:58+01:00
1) (980+710+1040):3 = 2730:3 = 910 zł

2) (960+890+x):3 = 960/*3
1850+x = 2880/ - 1850
x = 1030 zł
3 3 3
2010-03-08T15:32:23+01:00
Zad.1
a) Tata Oli zarobił w styczniu 980zł, w lutym 710zł, a w marcu 1040zł. Jakie były jego średnie miesięczne zarobki w tym okresie?

b) średnie miesięczne wynagrodzenie mamy Oli w tym samym czasie wyniosło 960zł. Jak wysokie były by jej dochody w marcu, jeśli w styczniu zarobiła 960zł, a w lutym 890zł

a)
(980+710+1040):3=910
b)
stuczeń:960
luty:890
marzec: 960-890=70
960+70=1030zł


6 5 6