Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T15:39:39+01:00
1. Gruczoły warunkujące proces dojrzewania płciowego to:
- androgeny (testosteron), u mężczyzn gruczoły to jądra;
- estrogeny (estradiol) i progesteron, u kobiet gruczoły to jajniki;

2. Budowa komórki żeńskiej:
- komórki ziarniste;
- osłonka przejrzysta;
Przepraszam, nie mam rysunku komórki żeńskiej.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:40:34+01:00
1) Gruczoły i hormony warunkujące proces dojrzewania płciowego to:
- kobieta:
gruczoł - jajniki
hormony - estrogen
progesteron
- mężczyzna:
gruczoły - jądra
hormony - androgeny

2. Komórki żeńska jest zbudowana z komórek ziarnistych i osłonki przejrzystej.
rysunek: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Gray3.png
1 5 1